niedziela, 30 stycznia 2011

Niebezpieczne znaki drogowe w Żurominie, czyli bałagan w oznakowaniu miasta

Piszę kolejnego posta odnośnie oznakowania ulic w naszym mieście. Nie potrzeba być znawcą prawa o ruchu drogowym, aby stwierdzić jak kiepsko oznakowany jest Żuromin. Wiele znaków jest postawionych błędnie, dużo jest nieczytelnych oraz w niektórych miejscach ich brak. Na początek przedstawiam dwa zdjęcia. Oto pierwsze.

Ulica Licealna. Czego niby ten znak miałby dotyczyć: chodnika, przejścia dla pieszych, czy samego skrzyżowania. Nic tu nie rozumiem. Znak ten już tak stoi od kilku miesięcy.
Teraz drugie zdjęcie.
Gdzie jest ulica na wprost? Ja widzę domek jednorodzinny. Znak ten stoi od kilku lat.


Zastanawiam się kto odpowiada za oznakowanie dróg. Udało mi się znaleźć taką informację w internecie. Za organizację ruchu odpowiada organ zarządzający ruchem. Są to organy w zależności od kategorii drogi.
Co zatem robi ten "organ" i dokładnie kto nim jest? Czyżby nikomu nie zależało na dobrym oznakowaniu naszych ulic? Czy do mnie to należy? Oczywiście, że nie do mnie! A może tak temu organowi pomogłaby lub zwróciła uwagę Straż Miejska oraz Policja?
To są tylko przykłady i jest ich w naszym mieście jest sporo. W miarę możliwości będę dołączał nowe fotki. 

2 komentarze:

  1. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy chodzi faktycznie o same znaki drogowe to ja również jestem zdania, że są one niezwykle ważne. Muszę przyznać, że jak dla mnie ważnym jest aby wiedzieć gdzie można je zamówić. Ja najczęściej korzystam z usług firmy http://drogmal.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń