niedziela, 8 maja 2011

Telewizja kablowa Vectra oszukała swoich klientów czyli nas wszystkich

Minęły już dwa lata od kiedy w naszym mieście pojawił się nowy operator telewizji kablowej firma Vectra. Zastąpił on dotychczasowego właściciela firmę Eltros-Bis z Mławy. Pierwszą decyzją Vectry było dosyć znaczne podniesienie cen za korzystanie z kanałów telewizyjnych. W przesłanym piśmie decyzja ta była tłumaczona koniecznością wymiany okablowania na terenie miasta Żuromina. Miała pojawić się cyfrowa jakość odbioru oraz możliwość wyboru pakietów kanałów telewizyjnych. Obiecany czas zakończenia prac związanych z wymianą instalacji miał nastąpić we wrześniu 2009 roku. Niestety do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło, choć nie do końca. W międzyczasie nastąpiły kolejne podwyżki cen usług. Zostały jednocześnie wycofane dwa interesujące mnie kanały: Polsat Sport oraz Polsat 2. Co prawda w zamian za to dodano nowe, ale jak dla mnie mniej interesujące. Przysłano oczywiście pismo w tej sprawie z informacją, że to z korzyścią dla klientów. Całkowita kpina z ludzi…

Ostatnio zadzwoniłem do biura obsługi klienta w sprawach mnie bulwersujących, gdyż dzwonienie do żuromińskiego biura mija się z celem (brak kompetencji oraz rzetelnej informacji). Niestety, ale również i na infolinii Vectry też nie uzyskałem konkretnych odpowiedzi. Przed uzyskaniem połączenia usłyszałem tylko ich slogan reklamowy „Vectra - dajemy więcej”. Według mnie powinien on brzmieć całkiem inaczej tj. „Dajemy mniej za więcej”. Taka jest prawda.
Tak niestety zachowuje się monopolista w dostawie telewizji kablowej w naszym mieście. Dzisiaj była kolejna przerwa w dostawie sygnału telewizyjnego oraz internetu. O jakości sygnału już nawet nie ma co wspominać. Jest po prostu fatalna. Uważam, że skoro pretekstem znacznych podwyżek cen usług Vectry miała być wymiana infrastruktury, a taka operacja nie nastąpiła, to operator ten powinien obniżyć ceny. Najzwyczajniej nie wywiązał się z obiecanek danych swoim klientom. A może tak wzorem innych miast administratorzy budynków wielorodzinnych zainstalowaliby dla dobra mieszkańców anteny zbiorcze z sygnałem cyfrowym nadawanym z nadajnika kolo Sierpca? Tak jest między innymi w Płocku. Mieszkańcy osiedli mieszkaniowych mają wtedy wybór: płatna telewizja kablowa czy darmowa naziemna telewizja cyfrowa. Jest wtedy konkurencja, która jest jak najbardziej wskazana w gospodarce rynkowej. Niestety, ale parafrazując słowa Zulu Guli (Tadeusza Rossa) można powiedzieć, że Żuromin to dziwne miasto… Nic nie wskazuje na to, że sytuacja w najbliższym czasie się zmieni.

23 komentarze:

  1. Trzeba się będzie pożegnać z Vectrą.
    Jest kilka platform cyfrowych, które przyjmą niezadowolonych klientów Vectry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Vectrą to jest podobnie jak z Orange. Weszła duża firma na rynek i miało być lepiej i taniej. Okazuje się, że jest gorzej i drożej. W pierwszym przypadku chodzi o to, aby jak najwięcej kasy poszło do Francji, a w drugim do Gdańska.

    OdpowiedzUsuń
  3. mialem teraz telewizje kablowa z Netii polsat sport i polsat sport extra przedewszystkim (ponad 50 kanalow) i tylko 38zl. No ale wczoraj przyszedl list ze likwiduja na poczatku kwietnia i dlatego szukam innej tylko nie Vectra bo juz mam ich dosyc

    OdpowiedzUsuń
  4. W Żurominie jest 37,50 zł za miesiąc i około 30 programów, z czego mało kiedy wszystkie działają. Wiele z tych programów co ono nadają jest dostępnych z telewizji naziemnej. Brak Polsatu Sport. Bardzo kiepskiej jakości sygnał analogowy.Jak dla mnie to co oni oferują warte jest maksymalnie 25 zł/miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bez sensu jest opłacać Vectrę. Za abonament 37,50 zl można mieć dwa Polsaty i jeszcze się sporo kasy zostanie. Nie wspominam o jakości odbioru.

    OdpowiedzUsuń
  6. telewizja naziemna zaczęła nadawac polsat sport

    OdpowiedzUsuń
  7. Vectra powoli wycofuje się z Żuromina. Od sierpnia likwiduje biuro w Żurominie. Najbliższe będzie w Mławie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dostałem informację od znajomego, że Vectra zaczęła naliczać odsetki za nieterminowe wpłaty za abonament.Dlaczego Vectra zatem nie odlicza pieniędzy za dni, w których nie działały programy telewizyjne czy internet.Wydaje mi się, że TK z Żuromina niedługo całkowicie wyemigruje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Biorą się za złodziei
    http://telepolis.pl/news.php?id=22818

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj na Warszawskiej 7/13 (blok pocztowy) monterzy przebijali posadzki pomiędzy piętrami i montowali rury PCV do kabli oraz jakieś skrzynki. Podobno Vectra montuje infrastrukturę do TV cyfrowej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Taaa, Ta vectra to zlodzieje, !!

    OdpowiedzUsuń
  12. Vectra, to lipa. Jednak warto reklamować. Rozpatrują pozytywnie! Znam to z autopsji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czemu ostatnio nie ma sygnału kablówki w blokach na Unitrze, w centrum, na Targowej, Szpitalnej? Czemu takie długie przerwy w emisji programów? Totalne wyłączenie i brak jakiegokolwiek sygnału - jeszcze analogowego

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj dzwoniłem do Vectry. Próbowałem zasięgnąć informacji na temat przewidywanej ofert programowej i internetu. Żaden z konsultantów nic nie wiedział. Kazali się zgłosić do biura w Mławie. Ja poprosiłem telefon do Mławy. Konsultant powiedzial mi, że muszę sie osobiście udać do Mławy, aby coś się dowiedzieć. Telefonu rzekomo tam nie mają. W dobie internetu i telefonii komórkowej to jest paranoja.

    OdpowiedzUsuń
  15. czy cos wiecej wiadomo na temat nowej telewizji i internetu w vektrze

    OdpowiedzUsuń
  16. Nic nie wiadomo. W centrali nic nie wiedzą. Sam osobiście do nich dzwoniłem. Może ktoś ma telefon do Mławy to tam zadzwonię. Niestety centrala nie chciała mi podać telefonu do Mławy i kazali mi jechać i osobiście się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Już 5 dni minęło od momenty gdy pojawił się w kalowce niemy Polsat zupełnie jak za czasów Charlie Chaplina. Dzwonilem do Vectry 3 razy, moja żona 2 razy. Wiem, ze dzwonił do nich mój znajomy. Nic to nie daje. Zastanawiam się nad przesłaniem reklamacji zbiorowej w imieniu mieszkańców oraz niezaplaceniem abonamentu za kilka dni.

    OdpowiedzUsuń
  18. kiedy ta cyfrowa bedzie ?? ?????

    OdpowiedzUsuń
  19. W BOKu Vectry nic nie wiedzą na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzisiaj BOK Vectry chyba ma wolne, a jest zwykły dzień. Nikt nie odbiera telefonu. Co ciekawe, to jak chciałem sprawdzić adres biura obsługi klienta dla Żuromina, to na stronie Vectry jest nie Mława tylko Sierpc. Czyżby błąd, a może zmiana. Nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeszedłem do Vectry z Aster w sierpniu 2011 - wpadłem z deszczu pod rynnę! Najpierw oszukał mnie przedstawiciel handlowy (powiedział, że załatwiają formalności z poprzednim operatorem, w konsekwencji płaciłem przez 3 miesiące dwóm operatorom bo nie załatwiają)potem nastąpiły przerwy w sygnale telefonicznym i telewizyjnym (w Aster były dwie przez 6 lat, w TPsie 1 przez 9 lat)teraz zabrali mi program bez którego telewizja ma dla mnie mniejsze znaczenie Polsat sport. Ciekawe, czy to jest podstawa do rezygnacji z usług Vectry?

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam ostatnio gościem w Żurominie przez kilkanaście dni. Tylko przez jeden dzień normalnie można było telewizję oglądać. Przez dobę w ogóle nie było programów, a później, kiedy już wskoczyły, to tak śnieżyły, że prawie nic nie było widać. Zaproponowałam znajomym, u których byłam, żeby z reklamacją do Gdyni zadzwonili, ale powiedzieli, że to nic nie da, bo z tym trzeba osobiście do Mławy jechać. Cyrk jakiś tam jest naprawdę.

    OdpowiedzUsuń