niedziela, 17 lipca 2011

Ad vocem poprzedniego posta

Dziękuję moim Czytelnikom za wszelkie informacje na temat mojego posta dotyczącego ekshumacji żołnierza radzieckiego w Chamsku. Pytania, które zadałem nadal pozostają bez odpowiedzi. Przy okazji prezentowanych zdjęć jedno z nich zostało zweryfikowane. Konkretnie chodzi o to zdjęcie.

Opisując je podałem, że jest to wiec z okazji zakończenia II wojny światowej z maja 1945 roku. Informację taką podałem sugerując się opisem tego zdjęcia w monografii o Bieżuniu "Sześć Wieków Bieżunia" autorstwa Artura Wołosza. Po wnikliwej analizie doszedłem do wniosku, że zdjęcie to przedstawia dokładnie tę samą uroczystość co poprzednie fotki. Świadczą o tym: 
- usytuowanie tłumu ludzi po obu stronach ulicy,
- przejeżdżający samochód z tymi samymi żołnierzami,
- wygląd i usytuowanie trybuny,
- napis nad trybuną "Bohaterom Armii Radzieckiej".
Kierownik Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu Pan Jerzy Piotrowski w rozmowie ze mną też stwierdził, że nie ma on żadnych wątpliwości, iż zdjęcie to przedstawia przejazd konduktu żałobnego z ciałem pułkownika radzieckiego z 3 kwietnia 1949 roku.
Jak się dowiedziałem od J. Piotrowskiego również i Pan Wołosz przyznaje, że zdjęcie pochodzi z uroczystości ekshumacji żołnierza radzieckiego.
Muzeum bieżuńskie ma zmienić opis tego zdjęcia na prawidłowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz