sobota, 5 marca 2011

(nie)Ulica Zwycięstwa w Żurominie - jest tu niebezpiecznie!

Dzisiaj byłem na zakupach w nowej Biedronce przy ul. Zwycięstwa. Obok sklepu znajduje się myjnia samochodowa oraz stacja paliw, w związku z tym ruch w tym rejonie jest duży. Rozbudowa infrastruktury jednak w tym miejscu zatrzymała się. Nie ma chodników, przejścia dla pieszych, ograniczenia prędkości ani innego oznakowania. 

Można jechać w tym miejscu z prędkością 50 km/h, czyli z taką samą jak ul. Lidzbarską przed cmentarzem czy szeroką jak na warunki żuromińskie ul. Szpitalną. Zastanawiam się jak mają prawidłowo zachować się piesi. Chodnika nie ma. Czy wolno sobie iść asfaltem wzdłuż ulicy? Jeżeli nie można, to składam podziękowania naszej policji za nie karanie w tym miejscu. Jeżeli natomiast można, to trzeba być wyjątkowo odważnym człowiekiem. Mieszkańcy miasta są odważni i chodzą tą ulicą codziennie po jej obu stronach. Całe szczęście, że nie doszło jeszcze na tym odcinku do wypadku drogowego z udziałem pieszych. Sytuacja koniecznie musi ulec poprawie, gdyż niebezpieczeństwo ciągle jest duże. Mam nadzieję, że nasze władze o tym wiedzą, a jak nie wiedzą to poprzez moje pisanie się dowiedzą.

6 komentarzy:

  1. Władze wiedzą. Jeszcze w poprzedniej kadencji między innymi z radnym Andrzejem Staroniem wielkokrotnie zgłaszaliśmy problem ul. Zwycięstwa. Potem wielokrotnie przegrywaliśmy w głosowaniach.
    W obecnej kadencji sprawę poruszał już Krzysiek Jakubowski.
    PS Ile to się trzeba nagadać (i napisać), aby na problem zwrócić uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy tej ulicy nikt nie mieszka, dlatego władzy z wyborczego punktu widzenia "nie opłaca" się tutaj robić chodnika.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolego mam kolejny temat dla Ciebie. Dlaczego ul. Szpitalna jest wyłączona z ruchu samochodów ciężarowych i wszystkie tiry i samochody ze żwirem muszą objeżdżać przez miasto ul. Wyzwolenia gdy jadą od Mławy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za podsunięcie mi nowego tematu. Pewnie chodzi Ci o objazd samochodów jadących od Mławy w stronę Warszawy ulicami Mławską, Wyzwolenia i i Lidzbarską. Ja też nie widzę tu racjonalnego wytłumaczenia. Obiecuję, że się tą sprawą niedługo zajmę.

    OdpowiedzUsuń
  5. no właśnie!!!nareszcie mieszkańcy ul.Wyzwolenia odpoczeliby od tego hałasu,zwłaszcza latem kiedy to nie można otworzyć okna.Hałas jest wtedy nie do wytrzymania!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ul.Zwycięstwa to ,,dojna krowa dla miasta" ,a to ze względu na ,,bazar".Dziwi mnie,że część z tych pieniędzy nie przeznaczono na chodnik.

    OdpowiedzUsuń