sobota, 3 grudnia 2011

W Żurominie gaz w butlach jest drogi, czyli o zmowie cenowej, albo monopolu

Już kiedyś pisałem, że w Żurominie mamy drogie działki budowlane, chleb oraz paliwo. Będąc dzisiaj w Sierpcu u znajomych dowiedziałem się, że również i gaz. Wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem, że w mieście oddalonym od Żuromina o 30 km butla gazu z dostawą na miejsce kosztuje 50 zł*. W Żurominie ta sama butla z dostawą kosztuje aż 60 zł*. 10 złotych różnicy to jest bardzo dużo. Co tu jest grane? 
Mamy do czynienia z monopolem na naszym rynku, a może zmową cenową. Ktoś mi zarzuci, że mamy wolny rynek, ale co my jako mieszkańcy w takim razie możemy zrobić? Niektórzy już znaleźli sposób. Znam jednego pana z Sierpca pracującego w Żurominie, co dowozi gaz z Sierpca swoim znajomym. Jednak nie wszyscy mają takie możliwości.   Mam pytanie: czy w dobie kryzysu w Europie metodą na niego ma być podnoszenie cen, czy ich obniżanie?
Jak ktoś mi nie wierzy w podane ceny, to podam telefony kontaktowe do sprzedawców gazu.
Żuromin 23 6572791, Sierpc 601707025
Można zadzwonić i sprawdzić wiarygodność moich słów.


*Podane ceny obowiązywały w dniu 03.12.2011, a wybór dostawców gazu był przypadkowy.

14 komentarzy:

  1. dobrze wiedzieć :) bo akurat wybieram się do Płocka. Na powrocie w Sierpcu wymienię sobie butlę. Kiedyś ktoś ktoś mi powiedział że nie chciał by robić interesów w Żurominie bo ludzie z Żuromina wola jechać do Płocka na zakupy niż wspierać lokalną przedsiębiorczość. Ja się temu nie dziwię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się okazuje, to Sierpc nie jest najtańszy. Dzisiaj byłem w Przeradzu i tam butla kosztuje 47 złotych. W zasadzie cena jest podobna bo trzeba samemu iść wymienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. W Lidzbarku jest po 48 zł z dostawą.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Żurominie pojawiła się zmowa cenowa. Trzeba wybrać jednego dostawcę i u niego kupować. To innych powinno zmusić do myślenia i do obniżenia ceny.

    OdpowiedzUsuń
  5. trzeba powiedzieć, na ile taka butla gazu wystarcza. Z gaspolu za 60 zł na nawet 1,5 miesiąca, z jakiegoś generona za 50-56 zł na miesiąc. to też różnica

    OdpowiedzUsuń
  6. Butle wszystkie są ważone. Zawsze ważą tyle samo niezależnie czy to będzie Gaspol, Schell czy Orlen. Jak ktoś ma drogą cenę musi to jakoś wytłumaczyć. Mój znajomy używa gaz do ogrzewania i jak twierdzi nie widzi różnicy w czasie zużycia tego z Sierpca a z Żuromina. Jedyna różnica to taka, że jedną butlę w miesiącu ma jak gdyby za darmo. Tyle oszczędza.

    OdpowiedzUsuń
  7. ważone czy nie, pewne jest, ze jeden gaz jest kiepski, skoro z doswiadczenia wiem, że jak kupiłem z generona, miałem miesiąc, a z gaspolu 1,5 miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  8. W Sierpcu przed chwilą dzwoniłem upewnić się. Też są to butle z Gaspolu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak podaje portal epetrol w swoich notowaniach różnice w cenach hurtowych w kraju u różnych dystrybutorów są niewielkie i wynoszą maksymalnie 2,6 zł na butli. Jak się okazuje w woj. mazowieckim gaz jest w Polsce najtańszy. Najdroższy jest w zachodniopomorskim i pomorskim. Skąd zatem taka różnica pomiędzy Żurominem a Sierpcem? W kraju jest zakaz nabijania butli na stacjach autogazu. W całej Europie jest to dozwolone.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam rodziców mieszkających w Sierpcu i przy okazji każdej wizyty zabieram ze sobą butle na wymianę. Zawsze jak tylko pamiętam w Żurominie było drożej a teraz to już jest szalona różnica. Dobrze, że ktoś to zauważył i ten temat poruszył. Może dzięki temu będziemy mieli w Żurominie normalną cenę za gaz. Wolny rynek to nie wolna amerykanka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brawo bloger. Tak trzymać. Bardzo ciekawy temat.

    OdpowiedzUsuń
  12. dzwoniłem dzisiaj(31 styczeń) do Sierpca cena cały czas ta sama 50 złotych z dostawa. U nas już podobno 63 zł. Właściciel jak mu powiedziałem o cenie w Żurominie był zdziwiony. Powiedział, że zaprasza po gaz do Sierpca. Wystarczy stanac na pierwszym lepszym parkingu i zadzwonić, a on w ciągu paru minut dojedzie.

    OdpowiedzUsuń
  13. znawca tematu2 lutego 2012 11:10

    Ruskie zmniejszyli dostawy gazu do Polski o 10%. Podobno przez sroga zimę - raptem ta zima jest od kilku dni. Teraz tylko czekać kiedy podniosą cenę gazu w Polsce. Natomiast w USA w tym roku ceny gazy zmalały aż o 30%, a benzyna jest o połowę tańsza jak w Polsce średnio 2,6 - 2,7 zł za litr.

    OdpowiedzUsuń
  14. mnie już nic nie zdziwi w dziurominie, mieliśmy mieć przecież gaz ziemny (firma PL-Energia) były konkretne propozycje, firma dużo zaoferowała - ale władza wolała jeszcze więcej

    OdpowiedzUsuń